Hoppa till sidans innehåll

Träningstips lugna pass


Är du ovan, så börja lugnt. Träna rätt teknik, så att du gör roddrörelsen rätt från början. Be tränare om hjälp, så att du gör de olika delarna av roddraget på rätt sätt. Börja alltid träningspasset med uppvärmning och avsluta med stretching.

Monitorn går att ställa in, så att du ser hur långt du har rott (83 m), vilket tempo du håller (28 drag/minut), din snittid över 500 m (2:28 min) - och mycket mer!

Lugnare pass
30 min: Ro 3 min i 20-tempo (s/m = strokes per minute). Vila 2 min. Uppepa 6 ggr. 

28 min: Ro 4 min, som du delar upp i 2+2 min. 2 min i 20-tempo, 2 min i 24-tempo. Vila 3 min. Upprepa 4 ggr.

30 min: Ro 5 min i 22-tempo, ro lugnare i 20-tempo 1 min och fortsätt så 5 ggr.

40 min, uthållighet: Ro 8 min, vila 2 min. Upprepa 4 ggr. Välj ett lugnt tempo som passar dig.

45 min, uthållighet: Ro 12 min i 20-24-tempo. Vila 3 min. Upprepa 3 ggr.

60 min, uthållighet: Ro i lågt tempo, men sätt målet att ro hela passet i en följd.

Uppdaterad: 08 FEB 2019 11:26 Skribent: Per Ekström
Epost: This is a mailto link






 

 

 

 

 

 

 

Postadress:
Malmö RK - Rodd
Slussplan 1
21130 Malmö

Kontakt:
Tel: 0000
E-post: info@malmoroddklubb....

Se all info